Nezabudnite sa zaregistrovať a zbierať body za lacnejšie nákupy! Prajeme vám príjemný deň a ďakujeme za vašu dôveru.

Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY (VOP)


Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) spoločnosti BORNATURE SK s.r.o., Dunajská 8, 811 08 Bratislava, Slovenská republika, zapísanej v obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 183760/B, IČO: 56677545,
e-mail info@bornature.sk, telefónne číslo +421 905 128 508 (ďalej len „predávajúci“) upravujú v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“), vzájomné práva a povinnosti Vás, ako kupujúcich, a nás, ako predávajúcich, vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „zmluva“) uzatvorenej prostredníctvom E-shopu na internetovej stránke www.bornature.sk. 


Všetky informácie o spracúvaní vašich osobných údajov sú uvedené v Zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu https://www.bornature.sk/osobni_udaje/.
Ustanovenia týchto Podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Zmluva a Obchodné podmienky sú v slovenskom jazyku. Znenie Podmienok môžeme jednostranne meniť alebo dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia Podmienok.


Ako viete, komunikujeme predovšetkým na diaľku. Preto je predmetom našej Zmluvy aj použitie prostriedkov komunikácie na diaľku, ktoré nám umožňujú vzájomnú dohodu bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás, a Zmluva sa tak uzatvára na diaľku v prostredí E-shopu, prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie E-shopu“).
Ak je niektorá časť Podmienok v rozpore s tým, na čom sme sa vzájomne dohodli v rámci procesu Vášho nákupu v našom E-shope, má táto konkrétna dohoda prednosť pred Podmienkami.

  1. NIEKTORÉ DEFINÍCIE

1.1 Cena znamená peňažnú sumu, ktorú zaplatíte za Tovar;

1.2. Cena za dopravu je peňažná suma, ktorú zaplatíte za doručenie Tovaru vrátane nákladov na jeho balenie;

1.3 Celková cena je súčet Ceny a Poplatku za dopravu;

1.4. DPH je daň z pridanej hodnoty v súlade s platnými právnymi predpismi;

1.5 Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so Zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;

1.6 Objednávka je Váš záväzný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s nami;

1.7 Užívateľský účet znamená účet zriadený na základe Vami poskytnutých údajov, ktorý Vám umožňuje uchovávať zadané údaje a viesť históriu objednaného Tovaru a uzatvorených Zmlúv;

1.8. Vy ste osoba nakupujúca na Našom E-shope, právne označovaná ako kupujúci;

1.9. Tovar je všetko, čo si môžete zakúpiť v E-shope.

  1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POKYNY

2.1 Nákup Tovaru je možný len prostredníctvom webového rozhrania E-shopu.

2.2. Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť nám všetky informácie správne a pravdivo. Preto budeme považovať informácie, ktoré ste nám poskytli v Objednávke, za správne a pravdivé.

2.3 V Našom E-shope poskytujeme aj prístup k recenziám Tovaru, ktoré vytvorili iní spotrebitelia. Autenticitu takýchto recenzií zabezpečujeme a kontrolujeme tak, že recenzie priraďujeme ku konkrétnym Objednávkam, takže v našom internom systéme vidíme pri každej recenzii priradené ID Objednávky a sme schopní overiť a preukázať, že recenzia je od skutočného spotrebiteľa.

  1. UZAVRETIE ZMLUVY

3.1. Zmluvu s nami je možné uzatvoriť v českom alebo slovenskom jazyku.

3.2. Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie znášate Vy. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú platíte za použitie týchto prostriedkov (t. j. najmä za prístup na internet), preto nemusíte očakávať žiadne dodatočné náklady účtované Nami nad rámec Celkovej ceny. Odoslaním Objednávky súhlasíte s Naším používaním prostriedkov diaľkovej komunikácie.

3.3 Aby sme mohli uzavrieť Zmluvu, musíte vytvoriť Objednávku v E-shope. Tá musí obsahovať nasledujúce informácie:

(a) Informácie o Tovare, ktorý kupujete (v E-shope označíte Tovar, ktorý máte záujem kúpiť, kliknutím na tlačidlo „Pridať do košíka“);

  1. b) Informácie o Cene, Poštovnom, spôsobe úhrady Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie sa zadávajú v rámci vytvárania Objednávky v rámci používateľského rozhrania E-shopu, pričom informácie o Cene, Poštovnom a Celkovej cene sa poskytujú automaticky na základe Tovaru, jeho doručenia a zvoleného spôsobu úhrady;
  2. c) Vaše identifikačné a kontaktné údaje, ktoré nám slúžia na doručenie Tovaru, najmä Vaše meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa.

3.4. Počas vytvárania Objednávky môže Zákazník údaje meniť a kontrolovať až do jej dokončenia. Po kontrole stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“ bude Objednávka dokončená. Pred stlačením tlačidla je však potrebné potvrdiť potvrdenie a súhlas s týmito Podmienkami a so Zásadami ochrany osobných údajov GDPR, inak nebude možné Objednávku dokončiť. Na potvrdenie a odsúhlasenie slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“ sa všetky vyplnené informácie odošlú priamo na adresu Nám.

3.5 Vašu Objednávku potvrdíme čo najskôr po jej prijatí Nám správou zaslanou na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Objednávke. Potvrdenie bude obsahovať zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky ako prílohu e-mailovej správy. Podmienky v znení platnom v deň prijatia Objednávky, t. j. v znení priloženom ako príloha potvrdzujúcej e-mailovej správy, tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy. Potvrdenie Objednávky predstavuje uzavretie Zmluvy medzi nami a vami.

3.6. Môže sa stať, že Vám nebudeme môcť potvrdiť Objednávku. To zahŕňa situácie, keď Tovar nie je k dispozícii alebo keď si objednáte viac Tovaru, ako sme schopní dodať. Informáciu o maximálnom počte Tovaru Vám však vždy vopred poskytneme v rámci E-shopu a nemala by Vás prekvapiť. V prípade, že existuje akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzavretie Zmluvy v podobe zmenenej oproti Objednávke. V takom prípade bude Zmluva uzatvorená v okamihu, keď našu ponuku potvrdíte.

3.7. V prípade, že je v rámci E-shopu alebo v Objednávke uvedená zjavne nesprávna Cena, nie sme povinní Vám Tovar za túto Cenu dodať, a to ani v prípade, že ste obdržali potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii Vás budeme bezodkladne kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzatvorenie novej Zmluvy v zmenenej podobe oproti Objednávke. V takom prípade bude nová Zmluva uzatvorená v okamihu, keď našu ponuku potvrdíte. Za zrejmú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, keď Cena nezodpovedá cene obvyklej u iných predajcov alebo chýba či bola vynechaná číslica.

3.8. V prípade uzavretia Zmluvy ste povinný zaplatiť Celkovú cenu.

3.9 Ak máte zriadený Používateľský účet, môžete prostredníctvom neho zadávať Objednávky. Aj v tomto prípade ste však povinný skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob vytvorenia Objednávky je však rovnaký ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vypĺňať vaše identifikačné údaje.

3.10. V niektorých prípadoch vám umožňujeme využiť zľavu na nákup Tovaru. Na to, aby bola zľava poskytnutá, je potrebné vyplniť údaje o zľave do vopred určeného poľa v rámci návrhu Objednávky. Ak tak urobíte, Tovar vám bude poskytnutý so zľavou.

  1. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET

4.1. Prístup k svojmu používateľskému účtu máte na základe svojej registrácie v rámci E-shopu.

4.2. Pri registrácii používateľského konta ste povinný správne a pravdivo uviesť všetky údaje, ktoré zadávate, a v prípade ich zmeny ich aktualizovať.

4.3. Prístup do používateľského konta je zabezpečený používateľským menom a heslom. Je Vašou povinnosťou zachovávať mlčanlivosť o týchto prístupových údajoch a tieto údaje nikomu neposkytovať. V prípade ich zneužitia za to nenesieme zodpovednosť.

4.4. Používateľské konto je osobné, a preto nie ste oprávnení umožniť jeho používanie tretím osobám.

4.5. Vaše používateľské konto môžeme zrušiť, najmä ak ho nepoužívate dlhšie ako 12 mesiacov alebo ak porušíte svoje povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy.

4.6. Používateľské konto nemusí byť k dispozícii nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvéru a softvéru.

  1. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNÍCTVA

5.1 Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozrejme v Zmluve. V prípade rozporu medzi cenou uvedenou za Tovar v rámci E-shopu a cenou uvedenou v Návrhu objednávky platí cena uvedená v Návrhu objednávky, ktorá sa vždy zhoduje s cenou v Zmluve. V rámci Návrhu objednávky je uvedená aj Cena za dopravu, resp. podmienky, za ktorých je doprava bezplatná.

5.2. Celková Cena je uvedená vrátane DPH vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom.

5.3 Úhrada Celkovej ceny bude od Vás požadovaná po uzatvorení Zmluvy a pred dodaním Tovaru. Celkovú cenu môžete uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:

(a) Bankovým prevodom. Informácie na vykonanie platby vám zašleme ako súčasť potvrdenia Objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena splatná do 7 dní.

  1. b) Online platobnou kartou. Online platby pre nás spracúva platobná brána Comgate. Poskytovateľ služby, spoločnosť Comgate a.s., je licencovanou platobnou inštitúciou pôsobiacou pod dohľadom Českej národnej banky. Platby uskutočnené prostredníctvom platobnej brány sú plne zabezpečené a všetky informácie sú šifrované. Viac informácií a kontakty nájdete nacomgate.cz.

Kontaktné údaje spoločnosti Comgate, a.s. vrátane telefónneho čísla a e-mailovej adresy pre prípadné sťažnosti alebo otázky týkajúce sa platieb: Comgate, a.s. Gočárova trieda 1754 / 48b, Hradec Králové E-mail: platby-podpora@comgate.czTel: +420 228 224 267. 

  1. c) Platba na dobierku. V tomto prípade sa platba uskutoční pri dodaní Tovaru oproti odovzdaniu Tovaru. V prípade platby na dobierku je celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.

5.4 Faktúra bude vystavená elektronicky po zaplatení Celkovej ceny a bude zaslaná na Vašu e-mailovú adresu.

5.5 Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prejde až po zaplatení Celkovej ceny a prevzatí Tovaru. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena uhradená pripísaním na Náš účet, v opačnom prípade je uhradená v čase platby.

  1. DODANIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE

6.1 Tovar Vám bude dodaný spôsobom podľa Vášho výberu, pričom si môžete vybrať z nasledujúcich možností:

(a) Osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Zásilkovna, GLS, DPD;

  1. b) doručenie prostredníctvom prepravných spoločností Zásilkovna, GLS, DPD.

6.2.

6.3 Doba dodania Tovaru vždy závisí od jeho dostupnosti a od zvoleného spôsobu doručenia a platby. Predpokladaná doba dodania Tovaru Vám bude oznámená v potvrdení Objednávky. Čas uvedený v týchto Podmienkach je len orientačný a môže sa líšiť od skutočného času dodania. V prípade osobného odberu v našej prevádzke vás budeme vždy informovať o možnosti vyzdvihnutia Tovaru e-mailom.

6.4 Po prevzatí Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akýchkoľvek závad túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a Nám. V prípade, že sa na obale vyskytne akákoľvek vada, ktorá svedčí o neoprávnenej manipulácii a vniknutí do zásielky, nie je Vašou povinnosťou Tovar od Dopravcu prevziať.

6.5. V prípade, že porušíte svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadu podľa bodu 6.4 Podmienok, nebude to mať za následok porušenie našej povinnosti dodať Vám Tovar. Zároveň Vaše neprevzatie Tovaru neznamená odstúpenie od Zmluvy medzi Nami a Vami. V takom prípade však máme právo odstúpiť od Zmluvy z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy alebo Tovar uskladniť, za čo máme od Vás nárok na úhradu vo výške poplatku za dodanie. Ak sa rozhodneme odstúpiť od Zmluvy, odstúpenie od Zmluvy je účinné dňom, keď Vám odstúpenie od Zmluvy doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na prípadný nárok na zaplatenie Dopravného alebo na náhradu škody.

6.6 Ak z dôvodov vzniknutých na Vašej strane dôjde k opakovanému doručeniu Tovaru alebo k doručeniu Tovaru iným spôsobom, ako bolo dohodnuté v Zmluve, je Vašou povinnosťou uhradiť nám náklady na takéto opakované doručenie. Platobné údaje na úhradu týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve a sú splatné 14 dní od doručenia e-mailu.

6.7 Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Vás okamihom jeho prevzatia. V prípade, že Tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov uvedených v bode 6.4 Podmienok, nebezpečenstvo škody na Tovare na Vás prechádza v okamihu, keď ste mali možnosť Tovar prevziať, ale z dôvodov, ktoré ste nemohli ovplyvniť, ste ho neprevzali. Prechod nebezpečenstva škody na Tovare znamená, že od tohto momentu znášate všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením alebo akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.

6.8 V prípade, že Tovar nebol v E-shope uvedený ako skladom a bola uvedená orientačná doba dostupnosti, budeme vás vždy informovať, ak

(a) mimoriadneho výpadku vo výrobe Tovaru a vždy Vám poskytneme novú predpokladanú dobu dostupnosti alebo informáciu o tom, že Tovar nie je možné dodať;

  1. b) omeškania dodávky Tovaru od nášho Dodávateľa a vždy Vám oznámime novú očakávanú dobu dodania.
  2. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA

7.1. Ručíme za to, že v čase prechodu nebezpečenstva škody na Tovare podľa článku 6.7 Podmienok je Tovar bez vád, najmä že Tovar

(a) zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam;

  1. b) je vhodný na účel, na ktorý ho požadujete a s ktorým súhlasíme;

(c) je dodaný s dohodnutým príslušenstvom a návodom na použitie vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu;

  1. d) je vhodný na účel, na ktorý sa Tovar tohto druhu bežne používa;

(e) zodpovedá svojím množstvom, kvalitou a inými vlastnosťami vrátane trvanlivosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti obvyklým vlastnostiam Tovaru rovnakého druhu, ktoré môžete rozumne očakávať, a to aj vzhľadom na verejné vyhlásenia nás alebo inej osoby v rovnakom zmluvnom reťazci, najmä na reklamu alebo označenie;

(f) je dodávaný s takým príslušenstvom vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môžete primerane očakávať, a

(g) zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním vzorke alebo vzorke, ktorá vám bola poskytnutá pred uzavretím zmluvy.

7.2 Práva a povinnosti týkajúce sa práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanovením č. 108/2024 Z. z. zákona o ochrane spotrebiteľa)

7.3. V prípade, že má Tovar vady, t. j. najmä ak nie je splnená niektorá z podmienok podľa článku 7.1., môžete nás na takúto vadu upozorniť a uplatniť práva z vadného plnenia (t. j. reklamovať Tovar) zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené v Našich identifikačných údajoch. Na uplatnenie reklamácie môžete použiť aj nami poskytnutý vzorový formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto Obchodných podmienok. Pri uplatnení práva z vadného plnenia si musíte zvoliť spôsob riešenia vady a túto voľbu nemôžete bez Nášho súhlasu dodatočne zmeniť. Reklamáciu vybavíme v súlade s právom z vadného plnenia, ktoré ste uplatnili.

7.4 Ak má Tovar vady, máte nasledujúce práva:

(a) na odstránenie vady dodaním nového Tovaru bez vady

  1. b) na primeranú zľavu z Ceny alebo
  2. c) na odstúpenie od Zmluvy,

ak:

(a) odmietneme vadu odstrániť alebo ju neodstránime v súlade so zákonom;

  1. b) sa vada opakuje,
  2. c) vada je podstatným porušením Zmluvy alebo
  3. d) z nášho vyhlásenia alebo okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez podstatných ťažkostí pre vás.

7.5. Právo na odstúpenie od Zmluvy nevzniká, ak je vada Tovaru nepodstatná.

7.6 Ak ste vadu Tovaru spôsobili sami, práva z vadného plnenia Vám nevznikajú.

7.7 Vadou Tovaru nie je opotrebenie spôsobené bežným používaním Tovaru alebo v prípade použitého Tovaru opotrebenie zodpovedajúce rozsahu jeho predchádzajúceho používania.

7.8 Pri uplatnení reklamácie vám vydáme písomné potvrdenie, v ktorom bude uvedené:

(a) dátum, kedy ste reklamáciu uplatnili;

  1. b) čoho sa reklamácia týka;
  2. c) aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete;
  3. d) vaše kontaktné údaje na účely poskytnutia informácií o vybavení reklamácie.

7.9 Ak sa nedohodneme na dlhšej lehote, odstránime vady do 30 dní od prijatia reklamácie a poskytneme vám informácie o vybavení reklamácie na uvedené kontaktné údaje. Ak táto lehota márne uplynie, môžete odstúpiť od Zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.

7.10. O vybavení reklamácie vás budeme informovať e-mailom a vydáme vám potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie. Ak je reklamácia oprávnená, máte nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov. Tieto náklady ste povinný preukázať, napr. účtenkami alebo potvrdeniami o odoslaní. V prípade, že bola vada odstránená dodaním nového Tovaru, je Vašou povinnosťou vrátiť nám pôvodný Tovar, pričom náklady na jeho vrátenie znášame My.

7.11. Ak ste podnikateľ, je Vašou povinnosťou oznámiť a reklamovať vadu bez zbytočného odkladu po tom, ako ste ju mohli zistiť, najneskôr však do troch dní odo dňa prevzatia Tovaru.

7.12. Ak ste spotrebiteľ, máte právo uplatniť práva z vadného plnenia pre vadu, ktorá sa vyskytne na spotrebnom Tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia Tovaru.

  1. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

8.1. K odstúpeniu od Zmluvy, t. j. k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku alebo v iných ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.

8.2. Ak ste spotrebiteľom, t. j. osobou, ktorá nakupuje Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, máte právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa uzavretia Zmluvy, alebo ak ide o kúpu tovaru, tak do 14 dní od jeho prevzatia, v súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Ak sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je dodanie viacerých kusov Tovaru alebo dodanie viacerých častí Tovaru, táto lehota začína plynúť dňom dodania posledného kusu alebo časti Tovaru, a ak sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky.

8.3 Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené v zozname s Našimi identifikačnými údajmi.

8.4 Lehota na odstúpenie od Zmluvy podľa bodu 8.2 Obchodných podmienok sa považuje za dodržanú, ak nám počas nej zašlete oznámenie, že odstupujete od Zmluvy.

8.5 Ak odstúpite od Zmluvy podľa článku 8.2 Podmienok, musíte nám Tovar vrátiť do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy a znášate náklady na vrátenie Tovaru. Na druhej strane máte nárok na vrátenie Poplatku za dopravu od Nás, avšak len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu nami ponúkanému spôsobu doručenia Tovaru. V prípade odstúpenia od Zmluvy z dôvodu porušenia Zmluvy z Našej strany uhradíme aj náklady na vrátenie Tovaru k Nám, ale opäť len do výšky Poštovného zodpovedajúceho najlacnejšiemu spôsobu doručenia Tovaru, ktorý sme ponúkli.

8.6 V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia od Zmluvy na účet, z ktorého bola pripísaná, alebo na účet, ktorý si odstúpivší zvolil. Suma však bude vrátená až po tom, ako nám bude Tovar doručený alebo nám predložíte doklad o jeho vrátení. Prosím, vráťte nám Tovar čistý, pokiaľ možno vrátane pôvodného obalu.

8.7 V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa bodu 8.2 Podmienok nám však zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s Tovarom iným spôsobom, než aký je potrebný na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou Tovaru, t. j. spôsobom, akým by ste sa s Tovarom oboznámili v kamennom obchode. V prípade, že sme Vám ešte nevrátili Cenu, sme oprávnení započítať pohľadávku na náhradu nákladov proti Vašej pohľadávke na vrátenie Ceny.

8.8 Sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred tým, ako Vám Tovar dodáme, ak existujú objektívne dôvody, pre ktoré Tovar nemožno dodať (najmä dôvody na strane tretích osôb alebo dôvody spočívajúce v povahe Tovaru), a to aj pred uplynutím lehoty uvedenej v bode 8.5 Podmienok. Od Zmluvy môžeme odstúpiť aj vtedy, ak je zrejmé, že ste v Objednávke úmyselne uviedli nesprávne údaje. V prípade, že tovar nakupujete v rámci svojej podnikateľskej činnosti, t. j. ako podnikateľ, sme oprávnení od Zmluvy kedykoľvek odstúpiť, a to aj bez uvedenia dôvodu.

  1. RIEŠENIE SPOROV SO SPOTREBITEĽMI

9.1. Vo vzťahu ku kupujúcemu nie sme viazaní žiadnymi kódexmi správania v zmysle § 3 ods. 1 písm. n) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

9.2. Sťažnosti spotrebiteľov vybavujeme prostredníctvom elektronickej adresy info@bornature.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti zašleme na elektronickú adresu kupujúceho.

9.3. Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom P.O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk. Na riešenie sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy je možné využiť platformu na riešenie sporov online umiestnenú na internetovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr.

  1. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.sk je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
  2. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

11.1 Ak náš právny vzťah s Vami obsahuje medzinárodný prvok (napr. zasielame tovar mimo územia Slovenskej republiky), tento vzťah sa vždy riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak ste však spotrebiteľ, vaše práva vyplývajúce z právnych predpisov nie sú touto zmluvou dotknuté.

11.2. Všetka písomná korešpondencia s vami sa bude doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená pri našich identifikačných údajoch. Korešpondenciu budeme doručovať na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, vo Vašom používateľskom účte alebo prostredníctvom ktorej ste nás kontaktovali.

11.3 Zmluvu je možné meniť a dopĺňať len na základe Našej písomnej dohody. Tieto Podmienky môžeme zmeniť, avšak takáto zmena nebude mať vplyv na už uzavreté Zmluvy, ale len na tie Zmluvy, ktoré budú uzavreté po nadobudnutí účinnosti zmeny alebo Vám budeme pravidelne a opakovane dodávať Tovar na základe Zmluvy. Informáciu o zmene vám zašleme na vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred nadobudnutím účinnosti zmeny. Ak od vás nedostaneme oznámenie do 14 dní od zaslania informácie o zmene, nové podmienky sa stanú súčasťou našej Zmluvy a budú sa vzťahovať na ďalšiu dodávku Tovaru po nadobudnutí účinnosti zmeny. Výpovedná lehota v prípade, že podáte výpoveď, je 2 mesiace.

11.4. V prípade Vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, zlyhanie subdodávateľov a podobne), nezodpovedáme za žiadnu škodu spôsobenú v dôsledku alebo v súvislosti s udalosťou Vyššej moci a ak stav Vyššej moci trvá dlhšie ako 10 dní, máme My aj Vy právo odstúpiť od Zmluvy.

11.5. Vzor formulára na uplatnenie reklamácie a vzor formulára na odstúpenie od zmluvy sú priložené k Podmienkam.

11.6 Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je Vám prístupná. Tieto Podmienky a Potvrdenie objednávky so zhrnutím Objednávky však vždy dostanete e-mailom, a preto budete mať vždy prístup k Zmluve bez našej účasti. Odporúčame vám, aby ste si Potvrdenie objednávky a Podmienky vždy uložili.

11.7 Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť od 1. februára 2025.

 

Design Shoptak.cz | Platforma Shoptet